Скоро све информације које вам требају за почетак сопственог бизниса налазе се на сајту Агенције за привредне регистре (www.apr.gov.rs), уз напомену да је сајт прилично нестабилан и често при избору опција „пуца“, вероватно због великог броја посетилаца или лоше техничке реализације самог сајта. Као и свуда где добијете детаљна упутства за одређену процедуру, ваља знати да информације нису баш хронолошки поређане, тако да ће посета Агенцији (Бранкова 25 у Београду) бити неопходна више него што је заиста потребно, по принципу ФТ1П (фали ти 1 папир). Увек ме фасцинирала чињеница да сва битна упутства за употребу, без обзира да ли их обезбеђује држава или трговац, изгледа пишу људи потпуно неспособни за организацију или класификацију података, а нарочито за одређивање приоритета код сортирања истих. Из личног животног искуства схватио сам да се добар део тих „писаца“ уопште и не труди да направи практични приручник, већ само да одради посао и скине га са врата. Јасно је да нам такав приступ само загорчава живот, а цео процес чини спорим и хаотичним.
Имајући то на уму, бележио сам стрпљиво редослед догађања и понудио у виду овог приручника, како би макар некоме олакшао пролазак кроз ову чудну шуму.
* Напомињем да је ово прича везана за мој пример и оснивање Предузетника на Општини Нови Београд, може бити да постоје варијације у другим Општинама и градовима.
Претходне радње
Већина људи које познајем не воли било какво планирање или припрему не желећи да губи време или да упада у шаблон (радије ће то да обаве спонтано), али овде ће вам лагана припрема бити од користи. Размислите о претежној делатности ваше фирме, имену, седишту, уплатите накнаду за оснивање предузетника и фотокопирајте личну карту.
Прочитајте добро упутства за пријављивање предузетника, која се налазе на: http://www.apr.gov.rs/Регистри/Предузетници/Упутства.aspx
како би вам цео процес био јаснији.
Сви потребни документи за пријављивање предузетника могу се наћи на сајту: http://www.apr.gov.rs/Регистри/Предузетници/Обрасци.aspx.
Обрасци су прављени као активни .pdf документи, па можете да их попуните на рачунару и онда одштампате, или их прво одштампајте празне, а затим попуните ручно. Ко нема рачунар или приступ интернету, све обрасце може купити у Агенцији.
За оне мало захтевније који би да завире у слово Закона, ту је плејада свих потребних Закона, Уредби и Правилника који регулишу привредне субјекте у Србији: http://www.apr.gov.rs/Прописи.aspx, или можете да посетите правног саветника у Агенцији (десно, канцеларија бр.2) и питате га лично. Жена делује мало смушено, али ваљда зна шта прича.
Када све ово прибавите, спремни сте за улазак у процедуру.
1. КОРАК
Регистрација Предузетника у Агенцији за привредне регистре
Подношење јединствене регистрационе пријаве оснивања Предузетника и регистрације у регистар пореских обвезника. Пријава има три странице, плус две додатне (опционе, за пословни простор ван седишта и податке о ортацима). Агенција је дала могућност да се ова пријава обави и преко интернета на њиховом сајту:
Изгледа да ово није баш најсигурнији начин судећи по ситним проблемима који се дешавају. Људи из Агенције препоручују опробани стари метод „папир на руке“, што значи: попуните формулар и однесите у Бранкову 25.
У међувремену сачекајте да добијете Потврду о поднетој регистрационој пријави потпишите је и спремите за предају. Ако је добијате мејлом (стиже одмах по вашој електронској пријави) одштампајте је или сачекајте да је добијете лично у Агенцији. Потпишите је и сачувајте за предају са осталим документима.
Уплатите Накнаду за регистрацију оснивања предузетника у износу од 1.000 динара, на рачун бр. 840-29771845-59, модел 97, позив на број 86-04, Агенције за привредне регистре, Бранкова 25, Београд.
Направите фотокопију ваше личне карте.
Напомена 1: код ставке Претежна делатност (страна 2) погледајте списак свих делатности са шифрама који се налази на:
http://www.apr.gov.rs/LinkClick.aspx?fileticket=zmgKrSvlPqw%3d&tabid=64&mid=630,
а затим се одлучите за једну и њу упишите. Ваша радња може да се бави и другим сродним пословима, али у пријаву се уписује само једна основна, одн. претежна делатност.
Напомена 2: у обрасцима које будете попуњавали, за ставку „како желите да вам се достави документ“ увек напишите „преузећу лично у Агенцији“. Не чека се пуно, а то вам је прилика да чујете који је ваш следећи корак.
У року од 5 дана од подношења ваше јединствене регистрационе пријаве за оснивање предузетника треба да доставите лично Агенцији следеће документе:
- потписану Потврду о поднетој регистрационој пријави
- доказ о уплати Накнаде за регистрацију оснивања Предузетника
- фотокопију личне карте (или пасоша за странце).
Овде добијате Потврду о примљеној документацији на којој доле лево пише број под којим је заведена ваша пријава: БП ....../2010. У наредних 5 дана би требало да буде готово ваше Решење, а статус можете проверити на сајту Агенције: http://www.apr.gov.rs/Услуге/Проверастатусапредмета.aspx
Са Решењем добијате следеће документе:
- Решење о регистрацији Предузетника у коме вам додељују регистарски одн. матични број и датум почетка обављања делатности.
- Потврду о поднетој пријави-одјави осигурања у којој добијате регистарски број обвезника плаћања доприноса (ова потврда ће вам користити касније уместо обрасца М1).
- Потврду о извршеној регистрацији (боље познату као потврду ПИБ) у којој се вашој радњи додељује ПИБ.
- Потврда пријаве обвезника плаћања доприноса (РЗЗО) где вам је додељен РЗЗО регистрациони број.
2. КОРАК
Израда печата Предузетничке радње
Биће вам потребни:
- Решење о регистрацији
- лична карта.
На печату мора да пише пун пословно име Предузетника (тачно као што стоји у Решењу, чак и по редоследу), а то уме да буде доста података. Фирме немају обавезу да пишу све податке и имају округле печате, а предузетници правоугаоне или квадратне. Једино што можете да учините је да само назив (нпр. ИКОНА) истакнете већим и пунијим словима, да изаберете боју печата и мастила и еветуално користите ћирилицу. Препоручена величина печата је 13, одн. 57/21 и то кошта око 2.200 дин.
3. КОРАК
Отварање пословног рачуна у банци
Изаберите банку и свратите у најближу експозитуру да вам дају (гомилу) папира које треба да попуните. За овај корак су вам неопходни Решење, Процедура зависи од банке, а ово је пример Комерцијалне банке:
- захтев за отварање пословног рачуна
- уговор
- менично одобрење
- картон депонованих потписа
- овлашћење другог лица
- 3 потписане и оверене менице које депонујете у банци (добијате признаницу).
- оверени потписи заступника (ОП образац)
Неки од ових образаца су у две или три копије, тако да се наоружајте стрљењем и читким рукописом. Пажљиво попуњавајте сваки ред да не бисте дошли у ситуацију да све цепате и кренете од почетка. Да би рачун постао активан, треба сачекати 24 сата, после тога долазите у банку, завршавате процедуру и добијате инструкције.
Напомена 1: ОП образац се носи у Општину на оверу (770 дин. за три примерка), тако да свој потпис депонујете прво код њих, а затим се са два оверена ОП обрасца (један вама, један за банку) и осталим попуњеним папирима које сте добили у банци враћате у банку да отворите рачун.
Напомена 2: обратите добро пажњу на то да ли се тражи пуно пословно име или само назив одн. скраћено име предузетничке радње; водите рачуна о формулацији „лични број“ који уствари представља ЈМБГ, као што у већини случајева и пише; и на крају, сву да се тражи име и презиме, само у ОП обрасцу траже обрнуто.
Сутрадан у банци добијате ваше примерке потписаних и оверених докумената: Уговор о отварању и вођењу рачуна Предузетника (број рачуна), Картон депонованих потписа (ваш потпис) и Менично овлашћење (150 дин). Од овог момента сте потпуно активни као Предузетник и можете да потписујете, оверавате, издајете рачуне, могу да вам уплаћују паре на рачун и ви да их дижете са њега (највише 100.000 дин. дневно без најаве). За додатне услуге, (нпр. картица за електронско пословање) морате да поднесете захтев и уплатите око 7.500 дин за две године колико траје картица (сви поменути услови важе за Комерцијалну банку).
4. КОРАК
Пријављивање Пореској управи
Отприлике док завршите претходне кораке, стићи ће вам на адресу седишта радње и Позив из Пореске управе (морате га примити лично, па се потрудите да тих дана будете у радњи). У Позиву се налази списак следећих докумената које у наредних 5 дана треба доставити Пореској управи:
- фотокопија Решења
- фотокопија картона депонованих потписа из банке
- пореска пријава о процени прихода ППДГ-1 (купите га на шалтеру за издавање образаца, попуните и онда направите фотокопију)
- фотокопија пријаве осигурања М-1 (уместо њега може М-3а који сте добили уз Решење)
- фотокопија личне карте
- доказ о власништву или закупу пословног простора
- захтев за паушално опорезивање (купите на шалтеру за издавање образаца и попуните)
- фотокопија ПИБ обрасца
- ако сте у радном односу - фотокопија пријаве осигурања и потврду о запослењу
- ако сте аутопревозник - фотокопија возачке дозволе.
У Пореској управи на основу претежне делатности за коју сте се определили одређују можете ли да порез плаћате паушално или не.и додељују вас особи која ће надаље „водити“ вашу предузетничку радњу. Надаље, за сва питања која се тичу ваших обавеза као пореског субјекта, обраћате се тој особи путем датог телефона или лично (рад са странкама од 8 до 13).
Када прикупите тражену документацију, долазите са Позивом код свог референта у Пореску управу и предајете му документа ради комплетирања вашег предмета. Тада добијате Решење о паушалном опорезивању и враћају вам оригинал Пореске пријаве.
У наредних 15-ак дана очекујте да вам на адресу радње стигне Решење о задужењу и Решење о порезу на приходе, документи у којима су наведене све ваше обавезе за плаћање доприноса (месечно):
- допринос за Пензионо и инвалидско осгурање (око 6.300)
- допринос за здравствено осигурање (око 3.600)
- осигурање од незапослености (око 400)
- порез на приходе од самосталне делатности (око 2.900)
што укупно дође негде око 13.200 дин. (у мом случају), а то ће зависити од процене Пореске управе, ваше делатности, седишта фирме...
Напомена: под ставком Прималац напишите: Министарство финансија – Пореска управа, (Филијала Нови Београд – 2). Уплата у сваком случају неће залутати, јер је опредељена бројем рачуна и позивом на (ваш лични) број.
5. КОРАК
Регулисање здравственог осигурања
Искористите прилику (када сте у згради Општине где је Пореска управа) да на шалтеру где се издају обрасци купите и Захтев за издавање Уверења, помоћу кога ћете моћи да се пријавите за социјално осигурање и добијете здравствену књижицу. Овај попуњени Захтев предајете на шалтеру бр. 21 (за Општину Нови Београд) и за недељу дана долазите на шалтер 25 где се издају Уверења.
За пријављивање на социјално осигурање и добијање здравствене књижице (Гоце Делчева 42, лево) биће вам потребно следеће:
- поменуто Уверење
- одјава са претходног социјалног осигурања (где сте били пријављени до сада, а то вам прибавља фирма преко које сте били осигурани)
- фотокопија Решења о регистрацији Предузетника
- фотокопија Потврде пријаве обвезника плаћања доприноса (Е-ОПД образац)
- попуњен формулар Потврда о поднетој пријави (М-А образац, који се купује у социјалном), ова три папира коштају око 50 динара
- изјава о кашњењу пријаве осигурања (слободна форма)
- и лична карта на увид.
У Служби за здравствено осигурање (Гоце Делчева 42, шалтер 1 и 2 за запослене и за самосталне делатности) је обично велики ред, али иде релативно брзо. По завршетку ове процедуре одмах добијате здравствену књижицу и имате надаље обавезу да сваких шест месеци донесете ново Уверење из Пореске управе да су вам све обавезе редовно измирене. Тако стичете право да вам у социјалном овере књижицу на још пола године, а прича се да ће можда повећати на годину дана.
Овим би се заокружио процес оснивања Предузетника, који отприлике траје око месец дана и 4.000 динара, рачунајући од подношења пријаве за регистрацију до добијања Решења о задужењу, с обзиром да здравствену књижицу можете да извадите пре тога. Остало нам је само да вредно радимо, плаћамо доприносе и остале државне намете (локал, фирмарину...) и чекамо да се посао разради или Закон промени у корист радног народа. Ја играм на ово прво, живот је ипак само један.
Свако добро у животу и раду вам жели
Горан Анђелић, арх
Студио ИКОНА
Корисне адресе:
- АПР (Агенција за привредне регистре):
Бранкова 25, инфо 011-2023-350, www.apr.gov.rs
- Упутство за пријављивање предузетника: http://www.apr.gov.rs/Регистри/Предузетници/Упутства.aspx
- Обрасци за пријављивање предузетника: http://www.apr.gov.rs/Регистри/Предузетници/Обрасци.aspx
- Закони, Уредбе и Правилници за привредне субјекте у Србији:
http://www.apr.gov.rs/Прописи.aspx
- Правни саветник у АПР:
Бранкова 25, канцеларија бр. 2
- Подношење пријаве за регистровање Предузетника:
http://e-prijava.apr.gov.rs/RepsisPublicSite/EnterpreneurFoundation/EnterpreneurFoundationSubmission.aspx
- Списак делатности са шифрама:
http://www.apr.gov.rs/LinkClick.aspx?fileticket=zmgKrSvlPqw%3d&tabid=64&mid=630,
- Провера статуса предмета у АПР:
http://www.apr.gov.rs/Услуге/Проверастатусапредмета.aspx
- Пореска управа (за Нови Београд):
Филијала А Нови Београд 2, Булевар Михаила Пупина 167,
спрат 2, канцеларија 76, Светлана Крстовић, 011-3106-716
- Општина Нови Београд:
Булевар Михаила Пупина 167, Нови Београд
- Издавање (продаја) образаца:
Општина Нови Београд, приземље, шалтер 2 и фотокопирница
- Захтев за Уверење:
Општина Нови Београд, шалтер 21
- Подизање Уверења:
Општина Нови Београд, шалтер 25
- Служба за социјално и здравствено осигурање:
Гоце Делчева 42, лево
- Служба за пензијско и инвалидско осигурање (ПИО):
Фонд за самосталне делатности, Булевар уметности 10, Нови Београд
Имајући то на уму, бележио сам стрпљиво редослед догађања и понудио у виду овог приручника, како би макар некоме олакшао пролазак кроз ову чудну шуму.
* Напомињем да је ово прича везана за мој пример и оснивање Предузетника на Општини Нови Београд, може бити да постоје варијације у другим Општинама и градовима.
Претходне радње
Већина људи које познајем не воли било какво планирање или припрему не желећи да губи време или да упада у шаблон (радије ће то да обаве спонтано), али овде ће вам лагана припрема бити од користи. Размислите о претежној делатности ваше фирме, имену, седишту, уплатите накнаду за оснивање предузетника и фотокопирајте личну карту.
Прочитајте добро упутства за пријављивање предузетника, која се налазе на: http://www.apr.gov.rs/Регистри/Предузетници/Упутства.aspx
како би вам цео процес био јаснији.
Сви потребни документи за пријављивање предузетника могу се наћи на сајту: http://www.apr.gov.rs/Регистри/Предузетници/Обрасци.aspx.
Обрасци су прављени као активни .pdf документи, па можете да их попуните на рачунару и онда одштампате, или их прво одштампајте празне, а затим попуните ручно. Ко нема рачунар или приступ интернету, све обрасце може купити у Агенцији.
За оне мало захтевније који би да завире у слово Закона, ту је плејада свих потребних Закона, Уредби и Правилника који регулишу привредне субјекте у Србији: http://www.apr.gov.rs/Прописи.aspx, или можете да посетите правног саветника у Агенцији (десно, канцеларија бр.2) и питате га лично. Жена делује мало смушено, али ваљда зна шта прича.
Када све ово прибавите, спремни сте за улазак у процедуру.
1. КОРАК
Регистрација Предузетника у Агенцији за привредне регистре
Подношење јединствене регистрационе пријаве оснивања Предузетника и регистрације у регистар пореских обвезника. Пријава има три странице, плус две додатне (опционе, за пословни простор ван седишта и податке о ортацима). Агенција је дала могућност да се ова пријава обави и преко интернета на њиховом сајту:
Изгледа да ово није баш најсигурнији начин судећи по ситним проблемима који се дешавају. Људи из Агенције препоручују опробани стари метод „папир на руке“, што значи: попуните формулар и однесите у Бранкову 25.
У међувремену сачекајте да добијете Потврду о поднетој регистрационој пријави потпишите је и спремите за предају. Ако је добијате мејлом (стиже одмах по вашој електронској пријави) одштампајте је или сачекајте да је добијете лично у Агенцији. Потпишите је и сачувајте за предају са осталим документима.
Уплатите Накнаду за регистрацију оснивања предузетника у износу од 1.000 динара, на рачун бр. 840-29771845-59, модел 97, позив на број 86-04, Агенције за привредне регистре, Бранкова 25, Београд.
Направите фотокопију ваше личне карте.
Напомена 1: код ставке Претежна делатност (страна 2) погледајте списак свих делатности са шифрама који се налази на:
http://www.apr.gov.rs/LinkClick.aspx?fileticket=zmgKrSvlPqw%3d&tabid=64&mid=630,
а затим се одлучите за једну и њу упишите. Ваша радња може да се бави и другим сродним пословима, али у пријаву се уписује само једна основна, одн. претежна делатност.
Напомена 2: у обрасцима које будете попуњавали, за ставку „како желите да вам се достави документ“ увек напишите „преузећу лично у Агенцији“. Не чека се пуно, а то вам је прилика да чујете који је ваш следећи корак.
У року од 5 дана од подношења ваше јединствене регистрационе пријаве за оснивање предузетника треба да доставите лично Агенцији следеће документе:
- потписану Потврду о поднетој регистрационој пријави
- доказ о уплати Накнаде за регистрацију оснивања Предузетника
- фотокопију личне карте (или пасоша за странце).
Овде добијате Потврду о примљеној документацији на којој доле лево пише број под којим је заведена ваша пријава: БП ....../2010. У наредних 5 дана би требало да буде готово ваше Решење, а статус можете проверити на сајту Агенције: http://www.apr.gov.rs/Услуге/Проверастатусапредмета.aspx
Са Решењем добијате следеће документе:
- Решење о регистрацији Предузетника у коме вам додељују регистарски одн. матични број и датум почетка обављања делатности.
- Потврду о поднетој пријави-одјави осигурања у којој добијате регистарски број обвезника плаћања доприноса (ова потврда ће вам користити касније уместо обрасца М1).
- Потврду о извршеној регистрацији (боље познату као потврду ПИБ) у којој се вашој радњи додељује ПИБ.
- Потврда пријаве обвезника плаћања доприноса (РЗЗО) где вам је додељен РЗЗО регистрациони број.
2. КОРАК
Израда печата Предузетничке радње
Биће вам потребни:
- Решење о регистрацији
- лична карта.
На печату мора да пише пун пословно име Предузетника (тачно као што стоји у Решењу, чак и по редоследу), а то уме да буде доста података. Фирме немају обавезу да пишу све податке и имају округле печате, а предузетници правоугаоне или квадратне. Једино што можете да учините је да само назив (нпр. ИКОНА) истакнете већим и пунијим словима, да изаберете боју печата и мастила и еветуално користите ћирилицу. Препоручена величина печата је 13, одн. 57/21 и то кошта око 2.200 дин.
3. КОРАК
Отварање пословног рачуна у банци
Изаберите банку и свратите у најближу експозитуру да вам дају (гомилу) папира које треба да попуните. За овај корак су вам неопходни Решење, Процедура зависи од банке, а ово је пример Комерцијалне банке:
- захтев за отварање пословног рачуна
- уговор
- менично одобрење
- картон депонованих потписа
- овлашћење другог лица
- 3 потписане и оверене менице које депонујете у банци (добијате признаницу).
- оверени потписи заступника (ОП образац)
Неки од ових образаца су у две или три копије, тако да се наоружајте стрљењем и читким рукописом. Пажљиво попуњавајте сваки ред да не бисте дошли у ситуацију да све цепате и кренете од почетка. Да би рачун постао активан, треба сачекати 24 сата, после тога долазите у банку, завршавате процедуру и добијате инструкције.
Напомена 1: ОП образац се носи у Општину на оверу (770 дин. за три примерка), тако да свој потпис депонујете прво код њих, а затим се са два оверена ОП обрасца (један вама, један за банку) и осталим попуњеним папирима које сте добили у банци враћате у банку да отворите рачун.
Напомена 2: обратите добро пажњу на то да ли се тражи пуно пословно име или само назив одн. скраћено име предузетничке радње; водите рачуна о формулацији „лични број“ који уствари представља ЈМБГ, као што у већини случајева и пише; и на крају, сву да се тражи име и презиме, само у ОП обрасцу траже обрнуто.
Сутрадан у банци добијате ваше примерке потписаних и оверених докумената: Уговор о отварању и вођењу рачуна Предузетника (број рачуна), Картон депонованих потписа (ваш потпис) и Менично овлашћење (150 дин). Од овог момента сте потпуно активни као Предузетник и можете да потписујете, оверавате, издајете рачуне, могу да вам уплаћују паре на рачун и ви да их дижете са њега (највише 100.000 дин. дневно без најаве). За додатне услуге, (нпр. картица за електронско пословање) морате да поднесете захтев и уплатите око 7.500 дин за две године колико траје картица (сви поменути услови важе за Комерцијалну банку).
4. КОРАК
Пријављивање Пореској управи
Отприлике док завршите претходне кораке, стићи ће вам на адресу седишта радње и Позив из Пореске управе (морате га примити лично, па се потрудите да тих дана будете у радњи). У Позиву се налази списак следећих докумената које у наредних 5 дана треба доставити Пореској управи:
- фотокопија Решења
- фотокопија картона депонованих потписа из банке
- пореска пријава о процени прихода ППДГ-1 (купите га на шалтеру за издавање образаца, попуните и онда направите фотокопију)
- фотокопија пријаве осигурања М-1 (уместо њега може М-3а који сте добили уз Решење)
- фотокопија личне карте
- доказ о власништву или закупу пословног простора
- захтев за паушално опорезивање (купите на шалтеру за издавање образаца и попуните)
- фотокопија ПИБ обрасца
- ако сте у радном односу - фотокопија пријаве осигурања и потврду о запослењу
- ако сте аутопревозник - фотокопија возачке дозволе.
У Пореској управи на основу претежне делатности за коју сте се определили одређују можете ли да порез плаћате паушално или не.и додељују вас особи која ће надаље „водити“ вашу предузетничку радњу. Надаље, за сва питања која се тичу ваших обавеза као пореског субјекта, обраћате се тој особи путем датог телефона или лично (рад са странкама од 8 до 13).
Када прикупите тражену документацију, долазите са Позивом код свог референта у Пореску управу и предајете му документа ради комплетирања вашег предмета. Тада добијате Решење о паушалном опорезивању и враћају вам оригинал Пореске пријаве.
У наредних 15-ак дана очекујте да вам на адресу радње стигне Решење о задужењу и Решење о порезу на приходе, документи у којима су наведене све ваше обавезе за плаћање доприноса (месечно):
- допринос за Пензионо и инвалидско осгурање (око 6.300)
- допринос за здравствено осигурање (око 3.600)
- осигурање од незапослености (око 400)
- порез на приходе од самосталне делатности (око 2.900)
што укупно дође негде око 13.200 дин. (у мом случају), а то ће зависити од процене Пореске управе, ваше делатности, седишта фирме...
Напомена: под ставком Прималац напишите: Министарство финансија – Пореска управа, (Филијала Нови Београд – 2). Уплата у сваком случају неће залутати, јер је опредељена бројем рачуна и позивом на (ваш лични) број.
5. КОРАК
Регулисање здравственог осигурања
Искористите прилику (када сте у згради Општине где је Пореска управа) да на шалтеру где се издају обрасци купите и Захтев за издавање Уверења, помоћу кога ћете моћи да се пријавите за социјално осигурање и добијете здравствену књижицу. Овај попуњени Захтев предајете на шалтеру бр. 21 (за Општину Нови Београд) и за недељу дана долазите на шалтер 25 где се издају Уверења.
За пријављивање на социјално осигурање и добијање здравствене књижице (Гоце Делчева 42, лево) биће вам потребно следеће:
- поменуто Уверење
- одјава са претходног социјалног осигурања (где сте били пријављени до сада, а то вам прибавља фирма преко које сте били осигурани)
- фотокопија Решења о регистрацији Предузетника
- фотокопија Потврде пријаве обвезника плаћања доприноса (Е-ОПД образац)
- попуњен формулар Потврда о поднетој пријави (М-А образац, који се купује у социјалном), ова три папира коштају око 50 динара
- изјава о кашњењу пријаве осигурања (слободна форма)
- и лична карта на увид.
У Служби за здравствено осигурање (Гоце Делчева 42, шалтер 1 и 2 за запослене и за самосталне делатности) је обично велики ред, али иде релативно брзо. По завршетку ове процедуре одмах добијате здравствену књижицу и имате надаље обавезу да сваких шест месеци донесете ново Уверење из Пореске управе да су вам све обавезе редовно измирене. Тако стичете право да вам у социјалном овере књижицу на још пола године, а прича се да ће можда повећати на годину дана.
Овим би се заокружио процес оснивања Предузетника, који отприлике траје око месец дана и 4.000 динара, рачунајући од подношења пријаве за регистрацију до добијања Решења о задужењу, с обзиром да здравствену књижицу можете да извадите пре тога. Остало нам је само да вредно радимо, плаћамо доприносе и остале државне намете (локал, фирмарину...) и чекамо да се посао разради или Закон промени у корист радног народа. Ја играм на ово прво, живот је ипак само један.
Свако добро у животу и раду вам жели
Горан Анђелић, арх
Студио ИКОНА
Корисне адресе:
- АПР (Агенција за привредне регистре):
Бранкова 25, инфо 011-2023-350, www.apr.gov.rs
- Упутство за пријављивање предузетника: http://www.apr.gov.rs/Регистри/Предузетници/Упутства.aspx
- Обрасци за пријављивање предузетника: http://www.apr.gov.rs/Регистри/Предузетници/Обрасци.aspx
- Закони, Уредбе и Правилници за привредне субјекте у Србији:
http://www.apr.gov.rs/Прописи.aspx
- Правни саветник у АПР:
Бранкова 25, канцеларија бр. 2
- Подношење пријаве за регистровање Предузетника:
http://e-prijava.apr.gov.rs/RepsisPublicSite/EnterpreneurFoundation/EnterpreneurFoundationSubmission.aspx
- Списак делатности са шифрама:
http://www.apr.gov.rs/LinkClick.aspx?fileticket=zmgKrSvlPqw%3d&tabid=64&mid=630,
- Провера статуса предмета у АПР:
http://www.apr.gov.rs/Услуге/Проверастатусапредмета.aspx
- Пореска управа (за Нови Београд):
Филијала А Нови Београд 2, Булевар Михаила Пупина 167,
спрат 2, канцеларија 76, Светлана Крстовић, 011-3106-716
- Општина Нови Београд:
Булевар Михаила Пупина 167, Нови Београд
- Издавање (продаја) образаца:
Општина Нови Београд, приземље, шалтер 2 и фотокопирница
- Захтев за Уверење:
Општина Нови Београд, шалтер 21
- Подизање Уверења:
Општина Нови Београд, шалтер 25
- Служба за социјално и здравствено осигурање:
Гоце Делчева 42, лево
- Служба за пензијско и инвалидско осигурање (ПИО):
Фонд за самосталне делатности, Булевар уметности 10, Нови Београд
Коментари